Att avstå eller inte!

Hur många gånger har man inte avstått saker för att man måste? Hur många gånger har man inte velat göra saker men inte kunnat?

Ja jag vet att så är livet.

Men nu kommer vi till det här med påsk eller likställ det även med jul.

Vad äter vi till påsk/jul? Ja i min familj alltså.

JO Sill, ägg, rödbetssallad och jansson frestelse bland annat.

Är det man som passar min mage?

NEJ!

Ska man då avstå eller äta ändå och springa på toa.

Ja kanske för springa på toa gör jag ju ändå just nu oavsett vad jag äter.

Det är det som är så kollosalt jobbigt med IBS att det finns inga givna regler för vad magen tål.

Inte för mig i alla fall.

Men för att vara snäll mot mig själv så kommer jag avstå det där i år.

Kanske en sillbit, potatis och rödebetsallad.

För lite påskig mat vill man ju ha.

Eller????


Bild lånad från internet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0