Bio besök.

Du har spanat in en bra film som går på bio.
Du vill så gärna gå men det kommer några dåliga dagar så du lägger tanken åt sidan.

Sen kommer en bra dag och du bokar biljetten och ger dig av till bion.
Filmen börjar 19:00.

Din vän vill äta innan för filmen slutar sent.
Själv sitter du där och tittar på för du vågar inte riskera att bli sittande på toaletten när din kompis ser filmen som du övertalat henne till att se.

När filmen är slut är du hungrig som en tok och när du äntligen landat hemma äter du din middag.


Glad över att du trots allt fick sen filmen du längtat efter att se...


Sen undrar folk varför jag gillar att se film hemma.

Jag kan äta innan.
Jag kan tom äta något godis till filmen.
Jag kan skita om jag behöver.
Men framför allt jag slipper riskera att magen pajar på vägen hem på tunnelbanan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0