Från V.

Hej, celiaki är ju en livslång sukdom. Det finns de som mår bättre när de äter glutenfri kost och så finns det de som inte gör det - jag hör till de sistnämnda, tyvärr. Sen kan det ju ha samband med IBS förstås, så det kan vara svårt till slut att veta vad som är vad.

Jag fick i veckan recept på Inolaxol men måste säga att det funkar inte för mig, kanske om man kunde ge det tid och prova sig fram, men att sköta ett heltidsjobb fungerar inte ihop med att testa och bli sämre innan man ev. kan bli bättre. Rätt så hopplöst ibland, men man ska väl inte ge upp :)

Ha en bra lördag!
V.

2011-04-16 @ 09:21:25


Hej V.

Det måste vara skitsvårt att hantera dessa två saker samtidigt. Det är ju skit trist att du inte mår bättre av glutenfri kost. Eller kan det vara så tokigt att du egentligen mår bättre av det men att IBS är så svår att du därför inte märker någon skillnad?
Det vara bara en tanke.
Jag har ju inte de problemen men IBS kan ju ställa till det mesta har jag märkt.

Men vad typiskt att medicinen inte funkar för dig. För det finns ju inga mirakel mediciner vid vår sjukdom men man skulle ju hoppas på att det åtminstonde kunde hjälpa något.

Själv har jag bara fått tips om imodium/dimor. Den funkar hyffsat bra då jag har kraftiga diarreer som håller i sig i flera dagar/veckor i streck.

Det är ju inte som vid allergi direkt då man får medicin så blir man symtom fri.

Det är irriterande tycker jag.

Men kanske får jag veta mer och får mer tips då jag går IBS skolan.

Sätter stora förhoppningar på den. Men antagligen blir man inte klokare på sjukdomen men jag håller tummarna.

Blev så nyfiken på din medicin så jag kommer att lägga upp information om den i nästa inlägg.

För kanske är det så att det finns någon annan som vill testa den.

Jag måste erkänna att jag blev nyfiken på den och ska ta upp det med min tarmläkare.

Kram..//M

Kommentarer
Postat av: V

Hoppas den kan vara till hjälp för dig eller någon annan - ska kanske ge det en chans till under påskhelgen, då jag är ledig flera dagar, så det kan funka bättre.



Hoppas det blir en givande dag på IBS-skolan :)

2011-04-16 @ 18:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0