Kommentar från A och svar.

Från A:

Hej igen
Det hjälper att läsa din blogg och jag känner igen min i många av de situationerna som du beskriver.

Okej, aa för mig är det aldrig magsjuka då jag inte bara har en överkänslig tarm, utan även matstrupe som gör att jag lätt får upp maten via kräkningar också. Men sväljer jag maten igen får jag snabbt ut den via avföringen.
Jag har som du att jag mår illa vissa dar och där jag inte behöver gå på toa, men för det mesta jag både och. Men jag inga problem när jag kissar.

Just nu går jag på egazil men jag har testat andra tabletter innan. Men jag har gett upp på tabletterna nu då inser att det inte fungerar. Jag försöker istället ändra mina matvanor.

Går du på någon speciell kost som hjälper dig eller finns det vissa saker du äter som gör att du mår bättre?

Kram

2011-04-16 @ 23:54:42


Hej!

Nej jag äter ingen speciellt kost så där direkt.

Jag undviker väl att äta för fet man varje dag och jag tänker på att inte äta för mycket fibrer.

Jag kanske inte direkt äter blomkål och broccoli varje dag då jag får hemskt ont i magen av dem och blir gasig.

Men jag tycker det är svårt att veta vad eller vad jag inte ska äta då det inte finns någon rim och reson på när jag drabbas av diarre.

Jag kan lika väl bli dålig då jag äter fet mat som när jag äter mer nyttig mat. Jag har inga knep på bra mat som hjälper mig faktiskt.. Eller otur nog kanske jag ska säga. När jag drabbas så kan jag inte peka på att just det eller det utlöste det.

Jag vet däremot att stress gör min mage sämre då jag inte stressar ner mig.

Jag har blivit bättre på att vara rädd om mig och ta hand om mig.

Så när jag får känningar brukar jag släppa alla måsten jag kan släppa och lägger mig i ett bad och njuter av tända ljus och musik i bakgrunden och jag går då oftast och lägger mig tidigt så jag får vila kroppen.

Ofta kan jag blir jätte sjuk d jag går på semester.

Det är som att när kroppen vet att den får vila så drabbas jag av kraftiga diarreer. Men de går oftast över fortare då än när jag jobbar.

 

Kram// Marita.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0