Mitt Svar till V!

Här är en kommentar som jag fått på ett inlägg och se mitt svar nedanför strecket.

Hej, har läst igenom hela din blogg :) Igår var jag på Ersta och fick en remiss till IBS-skolan men det lät som att jag får vänta ett bra tag innan det blir nästa tillfälle. Såg att du hade fått plats nu i maj, hoppas jag kommer med också.

Hatar bokstavligen talat denna sjukdom och att man inte får ordentlig hjälp någonstans. Tungt!

Kram och lycka till med kämpandet!


Mitt svar till V:

Hej V!


Vad kul att du har hittat hit till min blogg.

Ja det är en skit jobbig sjukdom. Många människor förstår inte hur det är att leva med denna lömska magsjukdom. Oftast tror folk inte på en men det får man lära sig stå över.
Jag är skit glad att jag äntligen ska få gå IBS skolan. För jag har faktiskt väntat ett tag på att få gå den.
Om du kommer med kursen får du ge dit till känna.
Det kommer vara 12 st som går den med mig inräknad. Så du får väl gå runt och fråga alla så hittar du mig. Det jag saknar i min sjukdom det är att känna någon som har den också. så man kan byta kunskap och tips med varandra.

Hur länge har du vetat om din sjukdom?
För ofta kan man ju leva med de längre innan man får diagnosen.
Vore kul om du hör av dig igen.

Kram från M.


Kommentarer
Postat av: V

Hej igen och tack för svaret :) Känner igen mig så väl i dina erfarenheter och hur det känns att ha denna sjukdom. Ingen förståelse får man tyvärr från vare sig läkare eller andra som inte har IBS. Suck. Jag fick min "diagnos" för ca 1 år sedan, har även celiaki, vilket inte gör saken direkt bättre. Ringde idag till Ersta och fick veta att jag fått en plats på IBS-skolan den 19 oktober - vet inte om man ska skratta eller gråta. Men, men...



Att man ska fungera i vardagen, arbetslivet osv precis som alla andra "friska" känns tungt. Man blir mer eller mindre impopulär på arbetsplatsen pga all frånvaro som naturligtvis följer med sjukdomen. Hela ens personlighet ändras ju faktiskt tack vare hur man mår varje dag. Tråkigt men sant.



Jag kommer följa din blogg och är glad att ha hittat någon annan som går igenom samma sak varje dag :)



/V

2011-04-14 @ 18:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0