När man inte vet hur man ska göra!!!

Ibland när jag mår som sämst och inte vet och tror mig bli bra igen. Ja jag vet det låter dumt men man kan verkligen känna sig så. Att man aldrig ska bli bra i magen och slippa diarréerna. Man blir lite uppgiven ibland, eller faktiskt rätt ofta då det slår till. Men jag har provat med samarin och det kan faktiskt hjälpa ibland speciellt om jag tar den direkt efter mat intaget.

Men om diarréerna håller på länge och är så där vattningar och jobbiga har jag tabletter som heter Dimor som jag kan ta. De stoppar upp diarréerna.

 

 

Men det svåra med dom är ju att man ska vara helt säker på att det bara är en dålig mage och inte maginfluensa. För det är ju inte bra att stoppa upp magen om den är sjuk med någon bacill. För då har man ju en magrensning för att bli av med det sjuka.

Så det är inte alltid lätt att avgöra så där i första andhämtningen.

 

Sen att jag har en ganska hög moral. För jag anser inte att man ska smitta ner andra medvetet. Därför händer det att jag blir hemma då jag mår illa och spyr och skiter. För att jag inte vet om det bara är magen som är i olag eller om man har influensa. Ska man verkligen chansa på att det inte smittar? Vad är en dags sjukfrånvaro mot att smitta ner 10-15 man? Rätt ok tycker jag.

 

För varför smitta ner dem om man inte behöver?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0