Tänkvärda ord på vägen

Varje man är herre i sitt hus - tills gästerna har gått.

Regler är sånt som skrivs för idioter. Vi andra jobbar efter sunt förnuft.

Välj din hustru/man mera med öronen än med ögonen.

Vänlighet är ett språk som till och med den stumme kan tala och den döve kan höra.

Framgångens hemlighet är att aldrig släppa målet ur sikte.

Gift dig inte för pengar. Det är billigare att låna dem.

Dåren drömmer om rikedom, den kloke om lycka.

Det är den som går vilse som finner de nya vägarna.

Du blir bara stor om du vågar vara liten.

Det är framtiden jag är intresserad av - eftersom att jag kommer tillbringa resten av mitt liv där.

Den som inte hoppas på att vinna har redan förlorat.

Den som talar illa om sin hustru vanärar sig själv.

Alla klagar över sitt dåliga minne men ingen över sitt dåliga omdöme.


Att stanna upp ett ögonblick emellanåt kan vara den enda möjligheten att orka gå vidare.

Det högsta är ej att aldrig falla utan att resa sig efter varje fall.

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.

Älska mig mest när jag förtjänar det minst för då behöver jag det bäst

 

Man får vara som man är när man inte blev som man skulle.

 

”En vän är den som vet allt om dig och ändå tycker om dig.”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0