Varför gillar jag båtkryssningar?

Av flera anledningar.

Det är ur mysigt att åka båt.
Sitta där och kolla ut över Stockholms skärgård.
Se alla underbara öar.



Sen gillar jag buffen eller middagen på utresan.
Varför?

Jo jag kan njuta av den och jag känner mig trygg i den miljön.
Av flera anledningar.
  • Toalett tillgänglig på ett lättsamt sätt.
  • Om jag blir skit dålig kan jag gå till hytten och lägga mig.
  • Jag kan koppla av för det är inte en resa hem samma kväll.
Dagen efter är jag lite fegare för jag kan inte äta vad jag vill om magen är i sitt oroliga stadium.
Men om jag haft en bra period ett tag vågar jag chansa.

Varför?
JO för jag hinner gå på toa innan jag går av båten.
Det finns toalett på terminalen så jag kanske kanske hinner skita av mig innan jag ska ge mig hemåt.

Om jag åker på 36 timmars så äter jag det jag vill på utresan och om magen pajar så får jag helt enkelt stanna ombord, å skita i att gå iland.
Men om magen är lugnt kan jag gå av och ha min heldagsutflykt.
Jag blir lite reserverad när det gäller att äta i land då jag inte känner till ortens alla toaletter.
Men som tur är vet jag en del av den tex i Helsingfors dit resan ibland går.

Så fördelen med båt trippar är att man har allt lätt tillgängligt.

Det förekommer faktiskt att jag har bra perioder ombord och då....

...njuter jag av möjligheten till lite lyx.



Men hur många resor har jag fått låta bli att äta om vi ska gå i land.
Jag får lov att fasta tills vi kommer tillbaka ombord och sen äta och dricka under kvällen för att hoppas att jag fått ur mig det jag ska så jag kan åka hem med tunnelbanan utan att få magont eller magknip.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0