Dyrt men nödvändigt..

Min dimor håller på att ta slut. Ringer till mag och tarmläkaren.

Men shit de har semester tom v 32.

 

Vad gör man. Jo man köper tabletterna på apoteket då det finns utan recept. Men asså 12 st för 29.90 blir nog dyrt i längden.

 

Ringer då till en annan läkare som var läkaren som skrev remissen till IBS skolan. Shit hon har också semester.

 

Problemet var/är att den läkaren aldrig har skrivit ut dimor utan andra mediciner som jag behöver då man får andra brister i kroppen pga alla diarréer.

 

Men den schyssta sjuksköterskan förstår mitt dilemma.

Hon ska prata med en annan läkare där om han kanske, kanske kan skriva ut medicinen på recept. För hon förstod verkligen att jag behöver dem. Sen står det i min journal att jag har IBS så kanske kan den läkaren vara snäll.

 

För det är ju inte några farliga preparat vi talar om. Men väldigt nödvändiga för mig.

 

Håll tummarna..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0