En utmaning.

I helgen ska jag resa bort till ny plats och till att hitta ny toalett tillgång.

 

Det känns lite läskigt då jag inte vet vart det finns toaletter.

Nu säger säkert någon:

Men toaletter finns det överallt.

 

Ja men det vet jag väl.

Men sen hur tillgängligt de är vet man ju aldrig.

 

Jag minns när jag var i Venedig och i staden Trevesi. Där fanns det inga offentliga toaletter. Eller väldigt få i alla fall och den vi fann var med ett hål i golvet.

Hur kul är det då när magen pajat??

Det är väl en sak att pricka nummer ett i hålet på golvet än att få nummer två på rätt plats är faktiskt inte lika lätt. I alla fall inte när diarrén slår till. Man har ju inte lust att sprutmåla väggarna. ;-)

 

Men jag ska ge mig i väg och sen får man hoppas att man hittar bra toaletter på plats.

 

Men ni som inte har en IBS mage kan nog inte föreställa er hur stressad man kan känna sig över nya platser.

 

Jag får nästan ont i magen BARA därför.

 

Men jag har med mig min dimor och de ska väl rädda mig hjälpligt i alla fall. För än har mina tarmar inte vant sig med dom.

 

Jag måste ju utmana mig nu när jag hittat en ny vågad kraft att våga ge mig ut när det är oroligt i magen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0