Kommenter och svar till inlägget...

...Vi människor är fenomenala.




Mitt svar:


Hej Gabbi!

Tack för att du läser min blogg. Vad kul att du gillar den.

Jag vet att när man tex för utlandsdiarre så kan man ta dimor. Alltså man behöver inte ha IBS.
Då säger dom ju att man alltid ska börja med två tabletter och sedan en till tablett vid varje fortsatt diarretoabesök.

Jag har aldrig eller jag ska kanske säga att jag har lyckats stoppa min mage vid både en och vid två tabletter.
Men när jag tar en så går jag på toa redan dagen efter men tar jag två så kan magen vara helt stopp i fyra dagar.
Men det känns lite oroväckande då min brors mage inte reagerar på samma sätt som förut. Jag är ganska reservativ när det gäller tabletter i alla former så jag tar bara dimor då jag MÅSTE.

Men om det är som du säger så kanske man måste ta två tabletter då magen pajat och sen tillsätta en till efter varje toa besök.

Sköterskan på IBS skolan sa att man kan testa att ta en halv till en hel varje dag och på så sätt hålla magen i normalstatus. Nu har jag glömt hur magen ska vara när den är normal men det lät logiskt det hon sade.

Men har du testat att ta två tabletter och sen fyllt på med en till när du fått gå på toaletten trots de två första tabletterna??

Testa det.

För jag vägrar. Nej jag skoja men ärligt talat så måste jag nog försöka intala mig att jag ska kunna få stopp på magen efter två tablettintag och då ta en till om jag fortsätter rusa på toa.
Min bror ska testa det vid nästa attack..

Tack för att du läser och jag gillar helt skarpt att ni skriver till mig med tips och med frågor.



Det är såååå skönt att slippa känna sig ensam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0