Vi människor är fenomenala.

…på att anpassa oss till det mesta. Även jag. Men när man hittat ett sätt att leva eller klara av en sjukdom så slås man av det där som man inte kunde förutspå.

 

När min mage är orolig eller rent ut sagt dålig. Kan jag göra saker som jag måste genom att inte tillföra mat. Då håller sig magen i chack. Ja eller i alla fall ibland. Jag har i alla fall en lite möjlighet att göra något i det läget.

 

Ja ja det där har jag skrivit om förut.

 

Men så kommer de där tillfällena när man får springa på toa fast magen är tom. Ja ja ja jag vet att det inte ligger i magsäcken då man behöver gå på toan utan i tarmen..

 

Men vad jag menar är att när jag äter så drar magen i gång.

Right?

Men när man vaknar på morgonen och man gör som man brukar. Låter bli att äta då har man ju inte tillfört något som kan störa magen. Magen är tom sen dagen innan då man åt middag.

Men så kommer man då till det där läget när magen börjar bubbla och värka och man får symtom på att man MÅSTE på toa. De tillfällena är och sker inte så ofta men sker ändå någon enstaka gång.

 

Då är man ju helt utan makt att kunna styra det. Man kan ju inte göra ett skit på ren svenska.

 

Låt bli att äta – inga toa besök.

Äter gör jag inte - ändå blir det akuta toa besök ibland.

 

 

Hur ska man kunna undvika dem??

 

 

Tur att jag har mina dimor som kan stoppa…

 

Ps. Min bror har testat dimor och hans mage har också stoppat upp och varit normal till nästa attack. Men nu på senare tiden har magen hans pajat TROTS DIMOREN.. Det här gör ju att man undrar om magen kan vänja sig vid den stoppande medicinen och sen väljer att strunta i att stoppa upp rörelserna. För att man vant tarmen. Kan det vara så? Det gör mig orolig...Ds.


Kommentarer
Postat av: Catarina

Hej!

När jag läser om dig och din brors besvär så vill jag tipsa om att det finns ett näringspulver som heter Ultra clear sustain, som säljs av Alpha plus, och som man kan köpa hos tex homeopater. Det är ett bra näringspulver som kan få ordning på oroliga tarmar. Det har funkat för mig och jag tycker att det är det bästa som jag använt hittills. Näringspulvret är dyrt, runt 500 kr per burk. Men kan vara värt att test om ni inte redan gjort det.

2011-07-19 @ 20:01:32
Postat av: Gabbi

Hej jag vill bara säga att jag gillar din blogg väldigt mycket, tack för att du delar med dig om dina problem med din mage så personer som jag inte känner sig ensam med sina problem. Jag har haft diagnosen IBS i 5 år och jag känner igen mig i allt du skriver så som att inte äta om man ska någonstans för då blir magen orolig. Jag har ätit dimor i ca 1 år nu och jag kan säga att tyvärr så vänjer sig magen vid denna tablett, i alla fall för mig. När jag i början tog dimor 1 tablett så kunde magen vara lugn till nästa dag men nu, efter 1 år med dimor, så måste jag ta 3 tabletter för att magen ska bli lugn till nästa dag, tar jag 1 tablett så håller sig magen lugn nån timme bara. Nu har jag kanske inte lika upprorisk magen som du men jag upplever att magen "vänjer sig" vid dimor.

Tack än en gång för en jättebra blogg.

//gabbi

2011-07-19 @ 22:01:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0