Vill bara förtydliga mina magproblem.

IBS är en sjukdom som kommer i perioder. Det innebär också att jag har väldigt bra dagar.

 

Jag vill verkligen förtydliga det så de som läser inte tror att magen är paj hela tiden. För så är det ju inte. Men den är det väldigt ofta.

 

Men även när jag har de bra perioderna så känner man sig iof styrd då man aldrig vet hur länge de bra perioderna tänker hålla på.

Så det är mer ett problem på distans så att säga. Man oroar sig för att det ska hända och de kan då hämma en.

 

Men jag har blivit mycket bättre på att ta vara på varje minut utav snäll och lugn mage.

 

Sen får man inte glömma att när jag inte äter något då magen är dum så springer jag inte heller på toaletten. Det är ju som jag sagt förut, inte vad jag äter som stör magen utan ATT jag äter.

 

Så väljer jag att göra saker så har det blivit på fastande mage. Det har varit ett sätt att leva. Men det har jag börjat ändra på. Tack vare min trygga medicin.

 

Samma sak är det med de dåliga perioderna.

Man vet aldrig hur länge de tänker hålla på och man vet aldrig hur man ska få stopp på det.

 

Ja då när jag inte hade mina dimor tabletter. Då levde jag ju i ovissheten om när magen skulle lugna sig.

Nu kan jag ju styra det i alla fall.

 

Det är alltid bra…


Kommentarer
Postat av: tina

Hej!

jag har också ibs och har just upptäckt din blogg. Är dimor medicinen du använder eller är det nåt annat du använder också?

Hoppas din mage blir bra igen! Kram

2011-07-12 @ 21:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0