En liten notering.

Som ni vet. Eller som ni kanske har läst. Så tar jag dimor för att hålla min mage i schack.

Det funkar faktiskt riktigt bra. Jag har tagit två tabletter vid behov och det har garanterat stoppat diarreerna och gaserna och min uppkördhet. Jag har till och med tagit tabletter när jag inte vill riskera att magen ska paja.
En bieffekt har varit att jag har mått riktigt skit illa dagen efter tablett intag.

När jag har tagit tabletterna så går jag inte på toa förrän efter tre fyra dagar... Det tycker jag som då har mest problem med diarrerana är kanon bra och såååå skönt.

Men biverkningarna så som illa mående har jag accepterat och tyckt är en bagatell om jag har magen i stiltje.

Men den sista gången jag tog tabletten vilket var i söndags då jag var på kryssning så tog jag bara en tablett och den gav exakt samma effekt. Inget toa besök på fyra dagar.
Anledningen till att jag tog en då var att jag så gärna ville äta en mysig lunch ombord samma dag som vi skulle kliva av båten.
Vilket jag aldrig vågat förut.

Men det bästa av allt att bara ta en tablett är att:
JAG MÅR INTE ILLA DAGEN EFTER.

Så varför då ta två när det räcker med en?

fortsättning följer--------------------->

Ps. Jag lider rent generellt av illamående som ibland ger kräkningar med det är en helt annan historia. Det har jag haft i så många år i samband med en dålig mage och när den är i olag rent allmänt.Ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0