IBS dikten...

...som jag fann på nätet.. rätt kul när man kan skämta om sin diagnos.

Hämtad härifrån.
Ibs dikten.

Har kopierat in den här.

IBS dikten.

Det kom en prutt när jag tog ett skutt.
Min mage är i extas, den bara producerar gas
Blöta och torra spelar ingen roll, det lämnar fartiga ränder, en i sänder.
Det blir tufft, när bönor och fibrer producerar luft.
Folk omkring hör ljud som utifrån en trumpet, men det var jag som sket.
Av bajsmolekyler luften yr, bäst att på en sticka sätta fyr.
Aja baja inga fingrar nära hålen, då får du inte glömma tvålen.
Luften bättre fart får om du rakat bort allt hår.


Det bubblar och värker uti magen, jag tror jag måste springa ut i hagen
Likt en ko kan du haja, jag lägger fett en blaja.
Sedan får jag ta gamla löv och torka min kladdiga röv.


Jag kan inte gå mer än en kort stund, för pruttarna kommer var och varannan sekund.
Vart jag än går, andas min luft andra får.
Av trycket i gasen mina skinkor skakar när det brakar, det ska ej vara sagt men de vibrerar i takt.

 

 

Erkänn..

Lite kul var den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0