Svar på kommentarer på inlägget ETT MAIL.

Oj, gratis, vad kul för dig!!! Ska läsa artikeln på en gång :)


Alias/namn V


SVAR:

Tack V. Ja jag fick ju en förfrågan och jag kunde inte säga nej då jag tycker att allt som har med ibs att göra är viktigt. Bara att prata om det och berätta om hur man har det kanske, kanske kan hjälpa fler att klara av sin sjukdom.

Visst är det kul. Nu vet du vem jag är också.

Kram.


Hej haft probem i ca 6 år, bullrande mage, diarré och gaser. Fick nyligen diagnosen ibs då jag är varken intolerant mot gluten eller laktos .    Hur som helst. Fick recept på storpack dimor som ska tas innan nervösa tillställningar som möten bio etc. Tysta situationer jag upplever som jobbiga. Funkar bra precis som för dig.    Vill ge ett tips som förbättrat min egna livskvalité.   Skulle gärna vilja att du testade en vecka i streck och se n skrev ner resultat
Et
Fortsättning.... Du får gärna testa lågkolhydratskost en vecka och sedan redogöra för dina resultat med magen. År enligt lchf en period, alltså inte snåla med fettet, sedan lite mer protein och mkt lite kolhydrater. Från att ha haft 5 rinnande toabesök per dag blev det 1 per dag med bra konsistens. . skriv gärna hur det gick ! Det tuffa för mig är att själva sportandet behöver energi - som kommer från kolhhydrater o fett. Slarvar och äter mer ros och pasta nu för att orka med träningen. Biverkningarna för magen återkom dock i takt med jag av bekvämlighet åt lite som jag ville istället ..

Alias/namn Ibs killen


SVAR:

Hej IBS killen.

Jag har lite svårt för för mycket fett. Då jag vet att LCHF kosten bygger mycket på det så tror jag att det blir svårt för mig. Jag har haft gallsten och när jag får mina IBS anfall så slår gärna gallproduktionen också till och jag får hemska smärtor av det. Visst äter jag fett och så idag och jag är ju överviktigt så något måste jag naturligtvis göra åt min vikt men kanske inte med just den metoden. Men tack för att du tipsade mig. Kanske kan det bli ett tips för någon annan med IBS.

Kanske kan jag ta hjälp av ditt tänkt ändå på något sätt. Ska fundera på det.

Tack snälla du för kommentaren.


DENNA KOMMENTAR KOM TILL MIG MEN INTE HÄR INNE:

Tjohej, Ja snacka om att jag hajjade till när jag såg löpet...Jag var ju bara tvungen att gå o köpa tidningen...Hehehe hoppas du fick MYCKET PRÖJS för detta.

 

Alias/namn Ewa

SVAR:

Hej Ewa!

Men visst är jag duktig på att behålla en hemlis? En del tipsade jag om att jag var med i tidningen men inte förrän jag visste att artikeln kommit ut i den. Det var dealen jag hade med reportern.

Du hoppas att jag fick bra pröjs för att vara med.

Men jag kan berätta att jag inte har fått något betalt alls. Tänkte inte ens på att fråga. Broder frågade samma sak. Men sen tänkte jag att det är ju egentligen reporterns sak att ta tag i. Men sen tänkte jag ett varv till. Jag är bara glad att man skriver om IBS då det är en sjukdom som så många får. Det kanske kanske kan hjälpa någon annan och då är ju det en belöning i sig.

Med tanke på hur länge jag gick i ovisshet över vad det var för ”jävla fel på min mage”.

Kram vännen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0