Svar på L:s kommentar.

Svar på en kommenter på ett inlägg som jag just fick.
Läs inlägget och frågan här

http://minibsochjag.blogg.se/2011/may/dag-3-ibs-skolan.html
scrolla ner så ser ni kommentaren och här under kommer svaret på den.


Jag hade mycket sjukfrånvaro på mitt jobb och fick då första dags intyg som jag skulle få av företagsläkaren vid varje sjuk tillfälle.

Då det hade gått 6 månader så insåg de att jag hade dessa problem och behövde inte längre ha intyg vid sjukdom.
JO intyg när man är borta mer än 7 dagar så klart. Så som för alla andra.

Men företagsläkaren skrev en remiss till Ersta för att jag skulle få förebyggande hälsovård.

Men flera av de som gick samma kurs som mig hade fått remisser från sina läkare.

Så tala med din läkare om att du hört att denna kurs är givande och bra för att hitta möjligheten till att få en drägligare tillvaro.


Hoppas svaret var till någon hjälp.

Ps. Jag anser att alla med IBS ska få gå denna kurs då man är i ett så utsatt läge och man behöver då träffa likasinnade och få tips och ideer på hur man ska hantera sin vardag.DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0