Ingen bra dag idag.

I natt fick jag inte sova så mycket. Feben steg i takt med magvärken. Vaknade hela tiden av att magen värkte och hade sig. En massa magsaft bubblade i matstrupen.

Vaknade när klockan ringde och fick då gå upp och spotta ut magsaften. Äckligt är det. Sen sved det i halsen hela morgonen.

Fick lov att ringa mig sjuk och det är faktiskt inte kul att ställa kollegor på pottan.
Men vad gör man när pottan är min bästa vän såna här dagar?

Magsmärtorna tilltog och febern steg ytterligare. Jag fick lov att ta en papaverin och intvänta en reaktion på den. Det tog några timmar innan jag fick sova vidare. Ja först måste jag se till att alla på mitt jobb fick veta att jag inte skulle tillbringa dagen med dem.

Det tog sin lilla tid.

Sen somnade jag och sov mig igenom gallanfallet som jag hade. Nu undrar säkert någon hur man kan ha gallanfall när man ingen galla har.

För 100 ggn så får jag väl berätta att efter min galloperation 1981 då man tog bort gallblåsan så har jag haft återkommande problem med just gallan. Speciellt i samband med när tarmarna varit urlag. Jag har varit i en relativt dålig period så länge nu så då ballar gallan ut till slut.

Men medicinen har gjort sitt, fick ta en till under dagen men nu har det börjat kännas rätt ok.

Vilka symtom får jag när jag tagit medicinen?
Jo jag
  • börjar rapa
  • och fisa.
Det är tecken på att krampen i gallgångarna börjar ge sig.

Sen kommer diarréerna. Men dom har jag ju så ofta så det blir nästan som att man återgår till det normala läget som för andra inte är normalt.

Om du fattar hur jag menar???

Nu är det bara att softa resten av dagen och kvällen och hoppas på att det ger sig helt.

Kommentarer
Postat av: V

Hoppas du känner dig bättre snart!

2011-05-03 @ 20:26:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0