Jag har tänkt...

...jätte mycket på samtalet jag hade med sjuksköterskan inför ibs skolan.

Hon berättade att i och med sjukdomen medföljer andra saker. Som tex muskelvärk mm mm.

Jag har haft under några månader haft ont i en led i mitt ringfinger. Det har gjort ont och det har knakat i fingret. Men inte stört mig så nämnvärt faktiskt. Sen kröp det onda ner mer i mitten av handen under någon dag och sen fick jag plötsligt skit ont i handleden. Som om jag hade stukat den typ. Det höll i sig i ca två dagar. Lika snabbt som det kom så försvann det. Skumt men sant.
(har iof nästan alltid haft problem med lederna men aldrig har man funnit något fel)

Nu i två dagar har jag plötsligt fått ont i ena lårets bakresida. Det känns som om en nerv ligger i kläm. Det funkar att gå, så det hindrar mig inte som tur är. Men det gör såååå ont. Kan inte sova ordentligt på nätterna då jag inte kan ligga som jag vill.

Då jag har min IBS så försöker jag låta bli att ta smärtlindring då den kan slå ut magen. Jag vill inte utsätta mig för det.

Men i måndagskväll tog jag två alvedon för att få sova några timmar i alla fall. Det funkade rätt bra.

Vaknade i går med mindre ont i låret men det är ändock kvar. När jag då lade mig i går kväll så tog jag två alvedon och en dexofen. Jag fick då sova hela natten och idag känns det rätt ok. Mer ok än i går.

Men att det ska behöva vara så här att man får ont på ställen som man inte överansträng sig med eller så.

Men det är som sagt även där bara att gilla läget.

Kram.

Ps. Man kan ju få fibromyalgi när man har IBS så det är kanske det jag har. Har ju alltid mer eller mindre ont någonstans. Ds.

Kommentarer
Postat av: V

Det där var nytt för mig, kanska därför man dras med alla möjliga krämpor hela tiden... :/



Var det dags för IBS-skolan imorgon? Lycka till i så fall!

2011-05-18 @ 20:14:15
Postat av: Anonym

Har svarat i ett inlägg här ovan.



Jag går inte ibs skolan förrän på måndag-onsdag.

2011-05-18 @ 20:48:36
Postat av: M svarar,

Jag har svarat i ett inlägg här ovan.



Jag går ibs skolan på måndag-onsdag..

Ska bli så spännande.

2011-05-18 @ 20:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0