Motsägelsefullt!

Inför julen och inför påsken vet jag med säkerhet att min mage inte gillar läget. Det är vad jag äter och att jag oftast varvar ner när jag är ledig mer än någon dag. När stressen ger sig iväg kommer magvärken.
Alltid.

Oftast har det varit så. Men man faller i det varje gång. För att man är dum? Ja kanske man kan tycka. Men jag äter inte annorlunda än annars, eller? Jo det är klart man gör. Man äter lite av massa olika rätter och saker.

Min mage klarade av senaste julen. Vad jag minns i alla fall. Min mage har varit förvånandsvärt bra, rätt länge nu.

Det beror nog mest att jag har fått det lugnare på flera plan.

Jag sitter här och funderar på hur man kan påverka sin mage och vad man inte kan göra för att stilla den. Magens negativa reaktioner går väldigt sällan att påverka men det som går försöker jag lära mig och komma ihåg.

Härom natten fick jag såååå ont i magen. Jag minns inte ens när jag hade så ont sist. Det fanns inget jag kunde göra för att få det att lätta. Det är helt enkelt bara att gilla läget.

VILKET JAG ALDRIG KOMMER LÄRA MIG.

Så den här påsken kommer jag tänka mig för vad jag stoppar i mig och vad jag verkligen inte tänker avstå. Trots att jag vet att ja kan reagera på det. Ibland kan det vara värt det. Eller kanske inte. Men det är mitt val och mitt bestlut och jag kan aldrig skylla på någon annan.

Men för det mesta kan jag inte påverka det alls.

Glad påsk och tänk på vad du stoppar i dig och stressa inte runt till allt och alla för att du måste. Utan gör det för att du vill. Då mår du bra och magen bra.

Kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0