Svar på en kommentar!

Mickan om inlägget  Spolad (-_-):

 

Varför tog du inte en till imodium då.? Eller var det "förstört" för denna dagen då? :O
Jag tar ca 8 om dagen ibland.. Men kanske inte är riktigt samma isf:)

 

Mitt svar:

Hej Mikaela!

Nej jag hade nog kunnat ta en tablett till.

 

Men jag har fått ”lära” mig att man tar två tabletter vid diarre och om det då inte stoppat upp kan man ta en till efter varje toalettbesök och att man kan ta max 8 stycken per dygn.

 

Jag kanske skulle ha skrivit att jag valde att inte ta fler.

Min anledning till det är att jag vet hur de fungerar på mig, eller jag tror mig veta.

När jag tar två stycken så vet jag efter min erfarenhet att magen är stoppad i tre fyra dagar. Vilket har varit så varje gång. Nu var en tablett för lite så klart men det var ett test från min sida. Ville se hur det skulle bli. Man lär sig något nytt om hur magen fungerar så varför inte kolla om en tablett räckte. (nu gjorde det inte det)

 

Nu ska jag ut och åka kryssning i helgen och jag tänkte helt enkelt att om jag tog fler så skulle jag inte våga ta några på båten om jag skulle få akut diarre där. För om jag hade tagit fler tabletter i onsdags skulle mitt stopp vara i tre fyra dagar och ev släppa på lördag och det är då jag befinner mig på båten och om magen då blir lös kan jag inte ta stoppande för det skulle ju då innebära att jag stoppar magen i tre fyra dagar till.

Jag vet inte om min mage klarar av det.

 

Lät det där begripligt?

 

Nåja men nu är det fredag och jag har haft diarre sen i onsdags men attackerna kommer bara då jag äter.  Däremellan är det lugnt. Tarmarna är väl extra irriterade nu. Och magen extra känslig för vad jag äter. Det blir ju så då man har ett skov. I alla fall för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0