Nu stundar den värsta tiden på året.

Men det är samtidigt den bästa mysiga tiden på året.

 

Man samlar de sina och man umgås på ett mer avstressat sätt än övriga tiden på året.

 

Självklart kanske det i sig kan vara stressande då det är många man ska träffa och man ska fara hit och dit.

 

Men du fattar nog hur jag menar i alla fall.

 

Det som är jobbigt med julen är att man oftast blandar så mycket som påverkar magen.

 

  • Maten
  • Stressen.
  • Alla måsten för att få julstämning
  • Nötterna
  • Godiset
  • Glöggen
  • Nubben osv osv.

 

Nu väljer jag iof bort en del av de ovan nämnt (som tex alkoholen, kan bli någon glögg) men det räcker att blanda fel mat för att det ska bli jobbigt för min mage.

 

Min mage har svårt för:

  • Sill
  • Sillsallad
  • Rödbetsallad
  • Janssons frestelse
  • Ägg

 

Och allt detta har jag på mitt julbord och allt på samma gång. Kan inte bli mer än kaos för magen.

 

Men kanske får jag erkänna att d kan vara värt det!!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0