Tja bloggen!!

Äntligen lördag och det har redan gått halva dan innan jag klev ur sängen. Men ja ja så kan det gå. Kom i säng i skaplig tid i går men är man trötter så är man. Jag är så där ilsket trött som att sängen är allt jag kan tänka på.
Vilken tur att jag äntligen ska ta mina prover på måndag. Jag har ju fått vänta i tre månader för att ta reda på hur mitt B12 och folcyran ser ut. Har jag brister eller inte. Det återstår att se. Om jag nu har det så kommer dom gå vidare för min tarmläkare sade till mig i oktober att det borde jag inte ha då det är tjocktarmen det är fel på. Alla vitaminer och ämnen tas upp i tunntarmen. Men först ska jag ta mina prover så får vi se vad de ger.

Till dig som läser här. Har du låga värden på B12 eller folcyra???

Vad händer idag då?
Ja jag har inte satt många planer på pappret (det osynliga). Men lite av det jag vill göra idag är....
  • duscha och klä på mig, så klart.
  • gå ut och handla nere på min ica butik. (då bilen inte startar så blir det inte coop)
  • sy upp en gardin som jag köpt av en vän
  • sy en kappa till den av tyg som jag haft i måååånga år uppeliggandes i ett skåp (aprikosfärgat) jag tror att det kan bli jätte snyggt ihop.
  • laga mat och sen äta den
  • se melodifestivalen...

Sen blir det säkert nått mer på tv och mys i soffan.


Kommentarer
Postat av: Ulla

Bra blogg !

2012-02-08 @ 16:36:30
URL: http://hoppets.bloggplatsen.se/
Postat av: Mumin J

Ja både b12 och folsyra. Tog nya prover för ett tag sen, inte fått svar än. Läkaren jag träffade nu fick inte ihop b12 och folsyra brist med ibs. Hon tyckte det verkade märkligt men många av oss med ibs har just dessa brister ändå.



kram

2012-02-11 @ 13:04:37
URL: http://levamedibs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0