Hej!!!

Nu var det ett tag sen som jag skrev. Känns som en evighet faktiskt. Men jag har inte haft något att skriva men samtidigt så har jag varit sjuk nu i nästan två veckor och då har inte orken funnits till för att skriva här.

Jag har haft en mage som har varit riktigt snäll mot mig ett bra tag nu. Visst kommer det tillfällen då jag fått gå på toa när magen ballat ur men det har snabbt gått över. Jag har INGEN ANING om varför den har varit så snäll mot mig men jag är tacksam för varje dag som går. Men visst kan man ändå undra vad som har gjort skillnad.
För då IBS inte går att bota så har det uppenbarligen varit något som gjort att den är snäll. Kanske har jag blivit bättre på att ta hand om mig? Kanske har jag inte haft lika mycket omkring mig som oroat mig?

De senaste veckorna har jag varit jätte förkyld med medföljande HÖG feber som har växlat mellan nästan ingen feber alls på del av dagarna och jätte hög på nätterna. Nu snackar vi om berg och dalbane feber. För hur hårt slår inte det på kroppen? En hel del kan jag säga. Jag hade ont i huvudet, ont i halsen en grymt jobbig hosta och ögoninflammation. Jag har mått riktigt dåligt. Jag har tappat all energi och sen så blir man ju rätt deppig då man faktiskt ändå har fått koll på hur magen fungerar, och då inte behövd vara hemma från jobbet pga den. Det är som att man/någon vill att man ska vara sjuk. Det är som att livet jävlas med en. Jag vill vara den där starka och tuffa bruden som alla kan lita på. Men så blir man sååååå utslagen. Ja hur som helst så verkade allt vända i veckan som var men då slog magen till med raketfart. Den ballade ur ordentligt med kraftiga diareer och med en sån magsmärta så man nästan var villig att lägga sig ner med blottad strype så någon kunde göra slut på en. Hårda ord men ibland känner man så. Hopplösheten slår till med storsläggan och man blir så ledsen. Som om inte det räckte så slog febern till igen i några dagar och jag höll på att tappa gnistan helt.

Men nu har jag repat mig så pass mycket att jag känner att orken är på G tillbaka och det känns som att det är hopp om livet igen.

Jag ser att jag har flitigt med gästande läsare och det gör mig så glad. Min ensamhet blir inte lika stor när jag ser att ni finns.

Kram.

Kommentarer
Postat av: V

Likadant här också vad gäller förkylningen/influensan, har varit riktigt krasslig länge nu och det har tagit på krafterna. Hoppas du är på väg tillbaka mot friskare tider :)

2012-01-29 @ 16:24:27
Postat av: M svarar

Ja krafterna är verkligen slut. Vansinnigt hur fort det går att bli av med den med tanke på hur långsamt det går att få tillbaka dem.



Men nu går det åt rätt håll och jag håller tummarna att jag snabbt är på topp igen. Känns så synd då jag mått så bra så länge.



Men men.

2012-01-30 @ 08:59:33
Postat av: H

Jag har också IBS och uppskattar verkligen din blogg!

2012-02-01 @ 13:00:09
Postat av: Ulla

Härligt med en blogg om IBS....uppskattas verkligen,,,

2012-02-02 @ 19:09:28
URL: http://hoppets.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0