När är julen över?

Det är ju sannolikt olika för olika människor som med allt annat. Men för mig är julen över när trettondagen är över. Dvs idag. Men samtidigt kan man ju undra om jag verkligen tycker och tänker så. Då jag vägrar att ta ut julens alla ljusstakar. Visst, det är helt ok att kasta ut granen för det gör jag så fort den barrar. Men min gran barrar inte. Vad gör man då?
Grenarna slokar och man ser hur TRÖTT den är.

Men men ut ska den. I morgon.

Hur har julen gått då med min IBS mage?
Ja måste nog säga att det har fungerat riktigt bra denna julen. Vet egentligen inte vad som är skillnaden mot andra jular men något är det helt klart.

Kanske har jag blivit så mycket bättre på att varva ner inför julen än jag gjort förut. Kanske har hela min livssituation förändrats under året som gick som har bidragit till att jag inte stressat upp så som jag brukar.
Jag vet bara att jag gör inte mer än vad som är viktigt inför julen.

En filosofi som jag lever efter i många situationer nu mera.

Men 2011 var ett år med många olika saker som gjorde att man inte riktigt visste hur vissa saker skulle bli. Men antagligen stressade det mig inte.

Men jag har haft mina magdagar och jag har haft mina ont magen dagar men det blir inte att det håller i sig vecka ut och vecka in som förut.

Är jag bättre i magen rent allmänt eller är det bara så att jag haft det bra mellan skoven som gör att magens dåliga perioder inte får fäste?

Ja man kan ju undra hur det är men jag kan och kommer aldrig kunna kalla mig frisk men jag gillar att de bra perioderna håller i sig längre och längre. Men bara för att jag skriver detta nu så drar jag på mig en dålig period säkert.

Men jag står nu inför ett oskrivet år som jag ska göra allt jag kan för att må ännu bättre. Alla knep som jag fick med mig under året 2011 kanske bara ligger där och väntar på att bli upptäckta.
Det är ett nytt läge för mig som jag aldrig haft förut.

Så vi går mot ett nytt år med nya erfarenheter som kanske ger bra/bättre hälsa.
Men allt handlar nog om att ta ett steg i taget.


Right?

Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0