The dark side of my life!

Is back.

Under en veckas tid har jag konstant haft ont i magen. Du vet så där molande ont. Det sitter som ett runt band runt hela magen. Sen värker det till mitt i magen som om någon slår med en slägga. Jag tappar nästan andan. Det känns hur som helst för jävligt.

 

Förra onsdagskvällen kräktes jag men sen har det i alla fall varit lugnt på den fronten. Magen har varit lite si och så under hela tiden. Den vill inte ge sig. Som tur är så springer jag inte på toa efter varje mat intag utan kanske varannan, var tredje. Men då gör det så ont så tårarna nästan kommer.  Jag har tagit en samarin som har gjort magen lugn så jag kan somna in på kvällen. Det gör att jag i alla fall sover i smärtfri en stund. Vaknar sedan mitt i natten och mår sååå illa och magen krampar.

 

I dag ska jag ta en papaverin och se om den kan göra magen snäll. Den medicinen har jag fått för gallsten en gång i tiden. Men då jag ingen galla har så hjälper den mig vid anfallen( ja man kan ha gallanfall fast blåsan är borta, för de bevarade gallgångarna då de tog bort gallblåsan på mig).

 

Men annars har det varit lugnt här. Tiden rullar på och man drömmer mer och mer om en varm och solig sommar. Igår fick man känna på den igen. Så det blev en fin Nationaldag.

Jag var nere vid slottet och spana in firandet där. Det var mest kul för alla barn men vadå. Det kan de väl få njuta av eller hur? Tivoli, lotteristånd med nallar i olika storlekar mm.

 

Väl hemma kröp jag upp i soffan och njöt under en fleece filt och kolla in lite tv, jag tror att jag till och med slummrade till en stund.

 

Kram


Kommentarer
Postat av: V

Tråkigt att höra, tyvärr är läget liknande hos mig sedan en lång tid tillbaka nu, tar musten ur en .... Kämpa på!

2012-06-07 @ 20:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0