Svar på kommentar som kommenterats!

Frida om Svar på kommentar!:
Hej! Jag är en tjej som kanske har IBS (läkaren var osäker men jag har ännu inte fått reda på testresultaten), och jag vill gärna veta om du kan diagnostisera mig bättre än läkaren kunde. Så.. Jag har diarré 3-4 gånger i veckan och är då på toa och gör nr 2 säkert 3 gånger på en dag. Jag är alltid väldigt uppsvullen i magen och om jag försöker 'hålla in den' gör det väldigt ont. När jag stressar (vilket jag alltid gör) blir det värre och jag måste ofta vara hemma från skolan.
Har också ofta regelbundna kramper i magen, varje dag flera gånger får jag så ont att jag har lite svårt att andas. Tuggar jag tuggummi blir jag så uppsvullen att jag inte kan stå upp. Kan tillägga att jag är 17 år, äter rätt och tränar flera gånger i veckan. Tack för ditt svar :)

Mitt svar:
Hej Frida!

Som du förstår kan jag inte alls diagnostisera dig. Men så som du upplever din mage är just så som jag upplever min men det finns så många andra orsaker till att man kan ha en mage som beteer sig så som din.

Jag vet att om man har gjort olika undersökningar som har med magen att göra så kan man till slut utesluta andra sjukdomar och då kanske det bara är IBS diagnosen kvar.

Men jag tycker att du ska invänta vad din läkare säger. För hur det än är så är ju din mage som den är oavsett om du har en diagnos eller inte. Jag kan bara tipsa dig om att du ska stå på dig att läkaren ska utesluta alla andra sjukdomar så kanske du till slut får veta vad just du har.

En fråga till dig:
Släpper din magsmärta efter toalettbesök? (nr två)

För när min mage gör ont efter att jag har ätit så lättar det efter att jag gått på toaletten. Sen har jag iof ont i magen också som inte slutar då jag varit på toaletten.

Jag hoppas du har en bra läkare för då kommer du och han lösa ditt magproblem. Får man bara veta vad det beror på så släpper den värsta oron.

Ps. Jag förstår att du har det jobbigt och att det här påverkar dig jätte mycket. Det är inte roligt att göra det man vill och måste.Ds.

Kram...// M

Kommentarer
Postat av: Frida

Tack för ditt svar! Ja, går jag på toa och gör nr 2 så försvinner magvärken nästan direkt.. Jag ska göra som du säger och pusha på läkarna för jag vill ha en diagnos så jag vet hurdan kost jag ska äta och så vidare. Lycka till med din mage i fortsättningen! Kram Frida

2012-03-03 @ 14:30:53
Postat av: Mickan

Hej! Hittade din blogg och tyckte att den verkade intressant..inte läst igenom så mkt än, men har du alltså "molvärk" dagligen? Krya på dig från alla dina tråkiga sjukdomar just nu..:-) /Mikaela

2012-03-19 @ 03:05:20
URL: http://runemyra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0