Svar på kommentar...

Anna om inlägget Bästa vårdoften!!:
Hej! Jag undrar om alvedon, ipren m.m smärtstillande medel hjälper dig mot smärtorna vid IBS?


Mitt svar:

Nej Alvedon hjälper inte mig vid magsmärtor. Däremot kan papaverin hjälpa mig i vissa fall. Men då har jag oftast haft ont och haft diarre ett tag och jag får då känningar i gallan.

Jag har iof provat utan att ha gallont också och det hjälpte faktiskt vid kraftig magsmärta.

Men jag vet inte varför den gjorde det så jag kanske bara hade tur.

Papaverin är ju muskelavslappnande och jag fick dom då jag hade gallsten.

När jag gick IBS skolan tog man upp papaverin som ett ex på medicin som kan hjälpa.

Läs mer om det i det här inlägget.

Det står under rubriken SMÄRTLÄKARE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0