Det kom mail.

Jag har varit lite för mycket off på min blogg men livet rullar på och tiden räcker inte riktigt till.
 
Men det har kommit lite mail till mig som jag vill dela med mig av.
 
Som ni märkt så svarar jag säällan på mailen i privat form utan delar gärna med mig av dem här. Jag lägger aldrig ut något som kan tala om vem som skrivit mailet. För privatlivet är viktigt att få hålla hemligt men däremot innehållet lägger jag upp. För kanske finns d tips som kan hjälpa någon annan med IBS.
 
Det är så roligt att det också är killar som skriver till mig om sin IBS. För detta drabbar ju oss som människor och inte för att vi tillhör ett speciellt kön.
 
Ett Mail kom till mig Den 10 mars.
 
hej,
 
Hittade din blogg när jag surfade runt, jätte bra artiklar och tips och tricks.
Jag har fått diagnosen IBS och har haft väldiga problem i och med att man ständigt har diarréer.
Så fort en stressad situation uppkommer kraschar magen, nu har jag privilegiet att arbeta på ett kontor och har alltid nära till toaletten.
 
Men jag började med Lunelax för ca. 1,5 månader sedan och det har verkligen hjälpt mig, från att gå från 8-10 besök på toaletten per dag så är det kanske 1-2 ggr per dag istället.
 
Dock står det att man skall börja med 3 doser per dag för att sedan gå ner till ca. 1 per dag, men jag kör 3 om dagen då jag känner att det hjälper mig bäst.
 
Ville bara tipsa om detta, men det kanske redan har testats, tyvärr fungerar ju inte samma behandling för alla.
 
Hoppas att de kommer på vad den verkliga bakomliggande anledningen är inom en snar framtid så det kan utformas en kur för att ta bort besvären en gång för alla.
 
 
Ha en fortsatt trevlig dag!
 
Mitt Svar till T.
Förlåt att jag inte givit respons på ditt mail men jag har naturligtvis läst det och jag blir som alltid lika glad när någon med ibs hör av sig till mig.
 
Mitt magliv rullar på och jag har mina dippar och jag har mina bra perioder plus lite annat skit som drabbat mig. Jag kommer skriva ett inlägg om det någon dag.
 
Tack för att du delgav oss ditt tips.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0