Alla med IBS reagerar olika på mat och stress.


Jag har under en tid skrivit ner vad jag reagerar på i matväg. Självklart vet jag att det tar ett dygn innan det man äter kommer ut i toaletten. Men min mage drar i gång olika på olika saker som stoppas i munnen.

Jag kommer att lägga upp det jag reagerar på men ännu så länge är listan under bearbetning.

Listan kommer att komma upp så småningom.

 


Lite frågor till dig som fått diagnosen IBS eller kanske till dig som ännu inte vet säkert.

  • Vilken symptom lider du mest av som IBS:are? (lös mage, hård mage, uppblåst mage, magsmärtor)
  • Vad reagerar du på för mat – godis - dryck?
  • Vad för stress situation gör att din mage drar i gång?
  • Kan du i förväg veta när magen kommer att falla?
  • Har du tappat vikt eller är du normal viktig eller som jag överviktig?
  • Visar de runt dig, dig respekt när du ställer in aktiviteter som ni bokat?
  • Vad gör du för att klara av att åka till stan när magen protesterar vilt?
  • Är det någon mer i din familj eller släkt som har liknade problem?
  • Är du överkänslig (mat, mediciner mm)  för andra saker?
  • Är du infektionskänslig?
  • Har du andra sjukdomar/problem som påverkar dig?

 

Man kan nog ställa hur många frågor som helst men jag är lite nyfiken om det finns ett samband mellan oss IBS när det gäller andra saker som inte är just tarmproblemen.

 

Du får gärna skriver ner under kommentaren dina svar på frågorna, du kan göra det helt anonymt.

Även om du skriver din mail adress så ser bara jag den. (tror att det funkar så)

 

Kan vi hjälpa varandra så blir det en

Rikedom över att vara fler, för

Alla kan få IBS.

Min väg mot ett bättre liv kanske inte är din väg men vi går ändå tillsammans.

 

= KRAM.

 

Kan vi hjälpa varandra så blir det en rikedom över att vara fler, för alla kan få IBS.

Min väg mot ett bättre liv kanske inte är din väg men vi går ändå tillsammans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0