Självklart…

… kan man inte räkna med att människor ska förstå hur man har det i sin sjukdom oavsett vilken sjukdom man har.

 

Men en riktig vän sätter sig in i hur den är och hur den beter sig, eller visar intresse för hur den drabbar just dig.

 

Jag har vänner som har sjukdomar och jag sätter mig gärna och läser in mig på dessa.

 

Inte för att jag kanske KAN sjukdomen för det men jag är inte helt okunnig i hur den kan påverka en människa. Sen är jag villig att lära mig mer via min vän.

 

Så kontentan av det jag just skrev

  • är att man inte kan veta hur en människa mår i sin sjukdom men man kan ta reda på mer så man kanske får en förståelse för den..

 

Men det jag egentligen menar är.

  • du behöver inte kunna min sjukdom men du ska heller inte förneka att jag har den eller misstro mina symtom och svackor.
  • Om du vill veta mer så fråga gärna.

Lita på mig när jag säger att jag är sjukare än vanligt.


Att känna människors förståelse gör att min sjukdom inte bara är min utan vi delar kunskapen om den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0