Mitt Svar på en kommentar!

Svar på kommentar på inlägget Lika för alla
 
Åh! Jag blir verkligen frustrerad av det du skriver här! Alltså inte på dig, utan på de som tror att man "bara kan ta en fika i stan"!
Precis som du skriver så är det inte lätt att ta sig TILL stan! Jag har ju Gallsaltsmalabsorption och det gör att jag måste springa på toa flera ggr om dagen. Om jag dessutom blir stressad så blir magen värre!
Jag är också trött på folk som inte förstår!
Jag skulle kunna tänka mig att byta mage med den som säger något sånt en vecka, så kan de få se hur roligt det är...
Och det där med att vara fet och ha diarre.. Det fick jag höra av en läkare en gång. Han trodde att jag skulle vara pinnsmal, med tanke på alla toabesök. Och sen så trodde han inte på vad jag sa...

Jag måste säga att det var en klockren reaktion på din f.d kompis magsjuka! =)
 
Mitt svar:
 
Hej E.
Trodde nästan där ett tag att du var frustrerad över något som jag hade skrivit. Men jag läste lite snabbt.
Men sen såg jag att det var ju inte alls det du var utan på alla oförstående personer som finns runt omkring oss.
 
Jag blir så glad för responsen jag får på det jag skriver här. Inte för att jag är glad för att ni också har IBS för det vore ju taskigt tänkt. Jag skulle ju önska att vi alla kunde bli av med det.
 
Nä vad jag menar är att jag är glad för att ni delger och bekräftar att vi inte har det så lätt alla gånger med de som är i vår närhet.
 
Att vara fler som förstår varandra känns härligt i magen.
 
//M
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

För mig är det samma sak det där med vikten, fast tvärtom. Har IBS men lider av förstoppning, något som förbryllar läkarna då jag är väldigt smal...

Svar: Det verkar som att det inte hänger ihop det där med att vara smal eller kraftig/tjock vid diarre eller vid förstoppning.Det finns tydligen inga givna regler för det där. Vilket iof inte förvånar mig då jag själv har IBS/ diarre och är en tjockis.
Vilket gör mig så arg på läkare som inte kan eller VILL ta en på allvar...
Bara för att jag är tjock och har diarreer så innebär ju inte det att jag inte kan ha IBS,
Eller som i ditt fall S. Du har förstoppning och är smal.
Det här kanske kan få någon där ute att förstå att vi talar sanning och att detta är ett problem då inte ens läkare kan ta oss på allvar..

Tack för att du skrev en kommentar här. Det känns så skönt att se att min teori över att det inte hänger ihop om man är smal eller tjock vid ibs oavsett vilket som är största orsaken (diarre eller förstoppning)
Hm nu kanske det här blev rörigt skrivet man jag hoppas ni/du förstår hur jag menar.
♥♥ Min IBS och Jag ♥♥

2013-08-14 @ 00:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0