Svar på kommentar.

Kommentar från inlägget  Vad kul att få veta vem just DU är som läser min blogg.
 
Min undran/fråga till dig om vem du är som läser min blogg:
 
  1. Är du man eller kvinna?
  2. Vilken ålder har du?
  3. Hur länge har du haft magproblem?
  4. Hur stor försåelse får du av dina nära, från dina vänner och bekanta?
  5. Hur fick du veta att du har Ibs?
  6. Vad vill du att jag ska skriva mer om?
  7. Vad är det som gör att du återkommer in på min blogg och läser den?
Svar från A....
  1. Kvinna
  2. 23
  3. I 22 år, gick fram till att jag var 21 runt med kronisk förstoppning, illamående och kramper.
  4. Får mer stöd än vad jag trodde att jag skulle få! De märker väl på mig att jag mår bättre igenom att jag är gladare. Har fått lite pikar eftersom att folk verkar tro att man bantar för att man inte tål pasta.
  5. Efter alla år med laxeringsmedel blev jag diagnoserad med magkatarr och glutenallergi av en läkare. Två veckor efter det med IBS så blev satt på LCHF-kost.
  6. Hur jag ska klara mig med IBS i sociala situationer och utomlands.
  7. Att jag själv lider av min sjukdom och är glad att inte vara ensam.

Kommentarer
Postat av: Cathrine

Hejsan! Jag är en 19-årig tjej från Finland som har haft IBS I ca 12 år.. Har precis samma som du, alltså diarré och förut kanske jag var tvungen att springa till toaletten 8-9 gånger efter en måltid. Bara av ett glas vatten kunde jag få diarré och börja må riktigt dåligt. Förra våren gick jag på hypnos ca 5 gånger (i ett halvt år) och det hjälpte jättebra. Nuförtiden behöver jag endast springa till toaletten högst 2 ggr :) Men även det är jobbigt..som du säkert vet! Det är så skönt att läsa om någon som lider av samma sak som en själv, för även om det är jättemånga som lider av IBS så har jag inte träffat någon som gör det, vilket är synd. Det känns bra att iallafall kunna läsa om andra med IBS och kunna konstatera att man nog inte är ensam om det här. Som jag ser att du skrivit tidigare, att man ibland inte ens kan fika på stan eller något liknande kan kännas jättejobbigt, och när man säger till kompisen att man nog inte kan komma med och fika så tycker hen säkert att det är löjligt, men ingen förstår hur IBS-människors magar fungerar..IBS kan ju växa bort med åren, så vi får hoppas att det gör det för oss båda, och alla andra som har IBS förstås! (Hittade till din blogg idag, och tänker fortsätta följa med den :))

2014-02-12 @ 17:40:44
URL: http://cathrinemarlene.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0