Vem är du som läser bloggen!

 

 

Jag vill börja med att säga att det är såå roligt att få respons från er som läser.

Jag uppskattar det jätte mycket. För ni är i samma situation som jag.

 

Jag vet att ni är några stycken. Si så där 45-50 olika personer som besöker bloggen varje dag.

 

Men nu undrar jag vem du är?

 

  1. Är du man eller kvinna?
  2. Vilken ålder har du?
  3. Hur länge har du haft magproblem?
  4. Hur stor försåelse får du av dina nära, från dina vänner och bekanta?
  5. Hur fick du veta att du har Ibs?
  6. Vad vill du att jag ska skriva mer om?
  7. Vad är det som gör att du återkommer in på min blogg och läser den?

 

Skriv ner dina svar i kommentarer här nedan eller maila mig på [email protected]

 

Jag bli så nyfiken på vem du är.

 

Du behöver inte uppge ditt namn. För självklart får du vara anonym.

 

Jag blir glad över mail och kommentarer då ni skriver ert namn för det känns som vi känner varandra då ni återkommer att kommentera eller skriver till mig.

 

Vi bli starkare ju fler vi är. För ingen ska behöva vara eller känna sig ensam.

 

Tillsammans blir vi starkare och kanske får vi  lite mer kunskaper om IBS när vi delar med oss..

Kommentarer
Postat av: M

Är du man eller kvinna?
Vilken ålder har du?
Hur länge har du haft magproblem?
Jag fick magsår för första gången för tre år sedan, för ett år sedan började mina problem med förstoppning och magsmärtor.

Hur stor försåelse får du av dina nära, från dina vänner och bekanta?
Familj och pojkvän har stor förståelse men mina vänner som knappt vet något är inte alls lika förstående då jag bara säger till dom att jag har ont i magen.

Hur fick du veta att du har Ibs?
Jag har inte fått bekräftat av läkare ån men jag läste om IBS för 5 månader sedan, det kändes som att jag läste om mig själv.

Vad vill du att jag ska skriva mer om?

Vad är det som gör att du återkommer in på min blogg och läser den?
Jag tycker det är skönt att läsa om någon mer som har problem med magen, då känner man sig inte så ensam!

2014-01-30 @ 17:22:16
Postat av: Elina Lundström

Jag har precis fått veta att jag kanske får diagnosen IBS , efter ett antal utredningar om celiaki osv. Symptomen stämmer in väldigt bra iaf. Så nu surfar jag runt och letar fakta om IBS, och hamnade här..! ^^

2014-01-30 @ 17:29:35
URL: http://elinianen.blogg.se/
Postat av: M

1.Är du man eller kvinna?
Kvinna
2.Vilken ålder har du?
23 år
3.Hur länge har du haft magproblem?
3 år
4.Hur stor försåelse får du av dina nära, från dina vänner och bekanta?
Väldigt blandat, vissa är förstående medans andra rycker på axlarna och tycker att lite ont i magen har väl alla...
5.Hur fick du veta att du har Ibs?
Läkarna sa först magkatarr och sen magsår. Men
undersökning efter undersökning visade ingenting så jag antar att läkarna körde uteslutningsmetoden. Kändes dock helt rätt efter att ha läst om olika beskrivningar på vad IBS innebär och kan innebära för olika personer.
6.Vad vill du att jag ska skriva mer om?
Saker som hjälper inte hjälper din mage. För mig kan det skifta från dag till dag, ena dagen funkar en viss maträtt nästa säger magen ifrån direkt med kramp...
7.Vad är det som gör att du återkommer in på min blogg och läser den?
Känslan av att veta att man inte är ensam!

2014-02-02 @ 00:19:29
Postat av: Alex

1. Kvinna 2. 23 3. I 22 år, gick fram till att jag var 21 runt med kronisk förstoppning, illamående och kramper. 4. Får mer stöd än vad jag trodde att jag skulle få! De märker väl på mig att jag mår bättre igenom att jag är gladare. Har fått lite pikar eftersom att folk verkar tro att man bantar för att man inte tål pasta. 5. Efter alla år med laxeringsmedel blev jag diagnoserad med magkatarr och glutenallergi av en läkare. Två veckor efter det med IBS så blev satt på LCHF-kost. 6. Hur jag ska klara mig med IBS i sociala situationer och utomlands. 7. Att jag själv lider av min sjukdom och är glad att inte vara ensam.

2014-02-10 @ 16:26:20
Postat av: Nathalie

hej! förlåt för den ett år senare kommentaren men hittade din blogg först nu :)

Är du man eller kvinna?kvinna
Vilken ålder har du?jag är nyss fylld 17 år :)
Hur länge har du haft magproblem?egentligen hela mitt liv, kommer ihåg när jag var lite tjej och ständigt hade ont i magen och mådde illa! men det var inte fråns nu i gymnasiet som jag fick riktiga magproblem med alla möjliga symtom....
Hur stor försåelse får du av dina nära, från dina vänner och bekanta?rätt så liten förståelse faktiskt! min mamma förstår mig inte alls och det har varit många småbråk pga min dumma mage och hennes lilla förståelse!
Hur fick du veta att du har Ibs?har vetat sedan jag var liten att jag har en "känslig mage" men först efter läkarbesök med massa prover som inte visade något fel så kom läkarna fram till att det måste vara ibs!
Vad vill du att jag ska skriva mer om? hade du ibs när du var yngre ock gick i skolan och så? isåfall hade jag velat veta hur du lyckades klara alla föreläsningar och alla läxorna som medföljde?
Vad är det som gör att du återkommer in på min blogg och läser den? första gången jag läser den men kommer definitivt att återkomma för riktigt bra blogg! :) men håller med dem andra om att det är "skönt" ,eller vad man ska säga, att man inte är ensam!! :))

2015-01-10 @ 02:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0