Spanien 2 juli - 9 juli 2014.

Innan den här resan var min mage helt ur spel. Den ville inte stilla sig och jag kände stor oro inför vår flygning ner.
 
Men jag tog stoppande på dan direkt efter att vi ätit lunch. Sen gick jag på toa ett par ggr innan d var dags att dra sig till Arlanda.
 
Där åt vi varsin macka innan vi kunde gå ombord. Planet lyfte klockan halv åtta, Då känner jag hur min mage helt har stannat.

Mage var helt lugn tills d var tre dagar kvar innan hemfärd. Men jag var oroad där ett tag att den inte skulle komma igång innan så att magen tömde sig så jag kunde ta stoppande på flygnignen hem igen.
 
Men d fixade sig.
 
Vi hade en toppen vecka på Gran Canaria och solen var så het och så rogivande. När vi kom hem var min kropp helt relaxad.
 
Jag älskar att resa utomlands. Men jag hade kanske känt annorlunda om jag inte hade kontrollen över mina diareer under mina resor.
 
Men det gick bra även denna gången.
 
Vi solade och jag badade. Vi åt gott och vi softa så mycket vi kunde.
 
Det jag gillar med Puerto Rico. Som gör resan säker.
  1. Alla eller nästan alla restauranger ligger i shoppingcentrat, där dom har två (kanske tre) välstädade större toaletter med personal som håller ordning där.
  2. Vi bor relativt nära shoppingcentrat.
  3. De två badstränder jag besöker när vi är där har fina toaletter som också är välstädade.
  4. Maten är väl lagad och de verkar ha bra råvaror.
  5. Jag har tom vågat äta glass som efterrätt på de restauranger som vi besöker.
  6. Jag gillar att åka hit för nu är det en ganska väl känd miljö som gör att jag inte behöver sitta och oroa mig för vad närmsta toalett ligger.
 
Jag är såå oerhört tacksam över att jag funnit ett sätt att säkerställa mina resor. Om inte imodium plus funnit hade jag nog inte vågat så mycket som jag vågar idag......
 
Guld värda.

Kommentarer
Postat av: Cicci

Hej!

Ville bara säga tack! Googlade "att resa med ibs" och hittade din blogg! Jag älskar också att resa men pga ibs så är jag gode låst. Har dock utmanat mig själv genom åren och kan nu nästan skratta åt att jag nästan skitit ned mig i Eiffeltornet och i tunnelbanan i London! Nu är det dock dags för första resan med min man och mina två barn och är ganska nervös.. Men säger som dig - tack gode gud för imodium! Ville egentligen bara säga hej och tack så hemskt mycket för din blogg, blev lite lugnare efter att ha hittat hit! :)

Svar: Vad roligt att du hittat hit. Ja man måste övervinna sina rädslor även om det är svårt men det blir såååå mycket lättare när man kan ta till Imodium så är i alla fall magen lugnt vid en resa.
♥♥ Min IBS och Jag ♥♥

2014-12-13 @ 05:14:23
Postat av: Klara

Hej! Hittade det här gamla inlägget :P! Har också Ibs och ska iväg på resa snart, vad var det för stoppande du tog? Funderar själv på att ta något sånt för jag har liknande problem!


Svar: Jag tar Imodium plus. Den funkar jätte bra för mig.
♥♥ Min IBS och Jag ♥♥

2015-07-14 @ 15:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0