iNNE I ETT SKOV.

SÅ HIMLA IRRITERANDE...
 
Magen tvärdog härom dagen. Jo jag har haft flera tillfällen under hösten och efter julen då magen varit i olag och jag har fått gå mycket på toaletten. Men nu kraschade den ordentligt.
 
Jag sprang ca 7-8-10 ggr på toaletten på måndagen.
 
Jag gick till jobbet i tisdags och jag vågade inte äta lunch..
Magen kändes lite orolig under dagen men tänkte inte så mycket på den.. Kände mig olustig och konstig men men. Energi fattig blir man så klart utan mat också.
Efter middagen på kvällen dog magen återigen. Jag hade hemskt ont i magen och fick springa mängder av ggr på toaletten men då tog jag stoppande (imodium +). Yes nu är d stopp.
 
 
På onsdagen gick jag till jobbet som vanligt men mådde illa och var helt sur i halsen efter alla magsyra som kommer upp.
Ja jag har skrivit om det tidigare att jag kan få magsyra/galla spyningar i det här läget men nu fick jag "bara" sura uppstötningar så fort jag klämde åt magen vilket man gör rätt ofta konstaterade jag. Räcker ju med att man böjer sig lite lätt framåt så blir d tryck.
Men jag vågade äta lunch då magen var stoppad.
 
När jag kom hem på kvällen kände jag mig matt och lite olustig som tidigare. Men jag fick springa på toa ex antal ggr igen.
 
Jag sov oroligt och upptäckte då jag vaknade natten till torsdagen att jag kände mig helt slut och yrslig. Tog tempen då jag ändå gick upp och nattkissade. Tempen visade på närmare 39 graders feber.
Ja så kan jag få fibland då jag också får en hemskt smärta i gallan. Ja den jag inte har men som jag också skrivit om förut så har man fortfarande gallgångarna och gall produktionen kvar.
 
Vaknade när väckarklockan ringde på torsdagen och kände mig så hängig och illa mående. Men klädde på mig och gick till jobbet.

Var så sur i halsen efter all syra. Bara det kan få mig att må ännu mer illa.
 
Jag kände då jag var på plats att jag inte skulle klara vara kvar. Men då jag skulle vara först på plats på jobbet MÅSTE JAG BARA DIT.
 
Jag ville så gärna vara där då jag känner mitt jobbansvar men man måste också vara snäll mot sig själv.
 
Jag gick hem efter tre timmar.
 
Då familjen och jag skulle handla mat efter mitt jobb så hade de inga kontater hemma så jag blev tvungen att åka och möta dem vid affären så de kunde handla hem mat mm.
 
När jag kom hem gick jag och lade mig för att vila.... Fick lite småsaker gjorda och så men inget mer.
 
Vad jag gör åt mitt gallonta? Jo jag tar papaverin. Fick ta flera ggr.
 
FAN VAD JAG HATAR MITT MAGLIV.
 
Nu är d fredag och jag känner mig bättre. Kunde äta lite frukost och har ännu inte varit på toaletten. Kanske över för den här ggn?
 
Ja d vet jag senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0