En shopping dag.

En vän och du är ute på stan för att ögon shoppa.
Hon vill äta något för hon är hungrig.
Men du är i det där läget att du inte riktigt vet om magen ska hålla så du säger lite snällt.
- Ne men ät du jag kan ta en dricka under tiden.
Din vän säger då.
- Nej men vi kan gå runt liten stund till.
-Jag kan äta när jag kommer hem säger din vän.

Ni står inne i en butik och kollar väskor.
Din vän har hittat en skit snygg väska som hon funderar på om hon ska köpa.
Du har inte en aning om det för det ända du kan fundera på är hur din mage bubblar och jobbar.

Hon frågar då om du tycker att den är snygg.
Hon frågar dig flera ggr och det enda du svarar är.
-Jag måste till en toa.

Du rusar ut ur butiken med orden.
-Jag kommer snart måste på toa.

Du kommer ur butiken och vet inte alls var toaletterna finns men du går till höger på ren instinkt och kommer en bra bit bort i butiken.

Magen mullrar ännu mer och nu börjar det dra sig neråt.
du känner hur det trycker på och du vet att du måste ha en toalett NU.

Du inser att du gått åt fel håll. Du springer lite lätt tillbaka och ser skylten med toaletten på.

Ner för några trappor och där är toaletten.
En femma har du alltid liggandes i väskan så den fiskar du upp med stressade och svettiga händer.
In med femman och äntligen är du där så du får sätta dig.

Där sitter du tills du tömmt dig på allt.
Ja det känns så i alla fall.

Tiden går och där sitter du och gör det du MÅSTE.
Skita.

Din vän undrar var du är.
Det vet du för hon sms dig nyss.
Du svarar.
-jag kommer snart.

När du väl är klar på toa är du så trött svettig och matt.

Du vill bara hem.

Men du är en bit bort och vet att du har en bussresan hem.

Som tur är så kör din vän dig hem.


Bild lånad från nätet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0