När är man handikappad?

När får man använda handikapps toaletten?

 

Varför jag undrar är för att jag alltid har respekterat att dessa toaletter alltid ska vara lediga och inte användas av oss som inte har behovet. Så att den handikappade kan använda den då de behöver.

 

När är man handikappad och när är man det inte?


Vad betyder ordet handikapp?

 

Vi slår upp det.

 

oförmåga, lyte, missbildning, invaliditet, deformitet, funktionsnedsättning

 

 

Om jag har IBS och måste uppsöka en toalett akut för att annars skiter jag ner mig.

Räknas jag som handikappad då så jag får använda denna toalett??

 

Ja i allra högsta grad.

 

För jag behöver inte vara rullstolsbunden, svårt att gå eller någon som behöver assistans inne på toaletten.

 

Jag måste ju ha en toalett snabbt, för annars händer det en olycka.

 

Kan det vara så att jag gör rätt om jag måste använda den toaletten?

 

Tåls att tänka på.

 

Nej det är väl klart att jag kan använde den, men jag vet ju då att jag kommer att få spydiga kommentarer för att jag går förbi en vanlig kö och tar den handikappades toalett.

Men det skiter jag i rent ut sagt ordagrant. Jag kan inte rå över att mitt handikapp inte syns.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0