Svar på kommentar på inlägget

...Dimor kirrade resan.




Mitt svar till Julia!

Jag antar att du undrar hur jag lägger upp min kost rent allmänt och inta bara inför den här resan!!?

Jag har varit hos en dietist och jag kände att hennes råd och tips gav mig inga vettiga svar på hur jag ska äta och vad jag ska undvika.

Men efter att jag gått IBS skolan så har jag tagit med mig att inte ta bort för mycket produkter utan jag lär mig sakta men säkert vad jag absolut inte klarar av att äta. Men mat och kost är fortfarande ett svårt kapitel. Jag har inte kommit på några speciella ämnen som jag inte tål annat än det jag har varit överkänslig mot under hela min uppväxt. Men de undviker jag mer för att jag inte tål dem pga min galla, och pga min soja allergi.

Jag äter sällan eller nästan aldrig ägg (kan ta d någon gång, men väljer tillfällen), jag undviker nötter nästan helt. Jag äter eller undviker baljväxterna men åker dit på dem ändå ibland.

Jag har lärt mig att för mycket grönsaker gör att jag får ont i min mage. Väldigt ont.
Jag äter fortfarande väldigt sällan frukost.

Jag är fortfarande i det där stadiet där jag inte vet exakt vad jag ska låta bli helt för att må bättre, men jag är sökande.

Jag hoppas att man/jag kommer på ett sätt att äta för att må så bra som möjligt.

Men det är sannerligen inte lätt.

För ibland kan jag äta vad som helst och ibland tål jag nästan ingenting.

Så är mitt liv och relation till mat.


Förresten. Vad roligt att du hittat hit. Jag vet vad du menar när du skriver att det är skönt att veta att man inte är ensam.

/Marita.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0