Tänk vad lite man har pratar om IBS genom tiderna.

Men ju mer man tittar runt så hittar man massa information om det. Det är som att det är lite på "modet" att ta reda på mer rent forkningsmässigt. Jag är ingen mode männska men jag hänger gärna med i den nya informativa trenden. Är det kanske så för att man upptäckt att det är en så stor mängd människor som drabbas av det? Ja antagligen är det ju så. Men jag måste erkänna att jag blir överlycklig när man märker att det har blivit viktigt för forskarna att ta reda på mer om varför vissa får det och vissa inte alls. För skillnad mellan människor måste det ju ändå vara.

För är det kanske ärftligt?
Eller är det ett efterapat stressat beteende man har fått med sig som sen ulöst IBS?
Kan man bota det?
Kan man hitta något som är annorlunda i kroppen på en som har ibs och en som inte har det?

Vad är skillnade mellan dig och mig????


För det som gör mig orolig är att om det inte kommer finnas bra råd på hur man kan hjälpa till att siffran på dabbade minskar så är ju risken i vårt otroligt stressade samhälle att alla kommer att ha IBS om, låt oss säga tio år.

För allt handlar ju om att man ska prestera BRA och gärna MYCKET. Klarar vi av det om vi ökar takten hela tiden?

För hur det än är i slutänden så är det just våra kropper och knoppar som tar stryk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0