Ändra ett beteende!

Är ju väldigt i ropet just nu.

Ät rätt

Motionera mer

Stressa mindre

Le mer

Banta

Banta inte

Drick inte

Drick mer

 

Osv osv osv osv.

 

Ja du vet vad jag talar om när jag talar om det.

Eller hur?

 

Jag har försökt hitta vägar till att ändra mitt beteende.

 

Jag försöker hitta positiva saker i allt skit som händer.

Det är svårt och jag lyckas inte alltid. Men jag försöker.

 

Jag försöker se ett mönster på vad min mage mår mindre bra av.

Det är svårt men jag har inte hitta rätt än. Men jag försöker.

 

Jag har svårt för en del människor som jag möter. Men jag är artig och vänlig.

Det är svårt och jag tror att jag lyckas för det mesta. Men jag försöker allt jag kan och förmår.

 

Sen då när det kommer att till att hitta rätt när det gäller att vara så snäll mot magen som det bara går. Jobbar och kämpar jag med.

Det är svårt men jag försöker se mönster i det jag äter.

 

Ni som läst min blogg vet att jag minskat på:

  • Kolsyrade drycker
  • Alkohol.
  • Tuggummi
  • Att stressa upp mig för saker som jag inte kan göra något åt.
  • Att äta sånt som jag VET att jag mår dåligt av.
  • att kasta i mig maten och jag  tuggar maten mer noga

Men det är inte alltid lätt att veta vad som stör magen.

För ibland kan ett vanligt glas saft göra magen stökig.

Ibland kan man äta hur mycket chips som helst och magen säger ingenting.

 

Men i mitt nya beteende försöker jag göra det som känns rätt och att se det positiva i allt.

 

Om jag lyckas?

 

Nej det vet jag inte men ingen kan säga att jag inte försöker.


Kommentarer
Postat av: Catarina

Hej!

Jag försökte svara på ditt inlägg men jag får hela tiden upp en inloggningsruta. Ska kanske var så? Nåväl här är mitt svar:



Ja,jag har IBS. Och jag har ätit Ultra Clear Sustain till frukost, och den gör att jag är mindre känslig för mat (som jag annars kan vara känslig för) och mindre orolig mage till att inte vara orolig alls.

2011-07-20 @ 19:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0