Svar till Tina.

Kommentar på inlägget :

Vill bara förtydliga mina magproblem.

Hej!
jag har också ibs och har just upptäckt din blogg. Är dimor medicinen du använder eller är det nåt annat du använder också?
Hoppas din mage blir bra igen! Kram

Mitt svar:

Jag har nyligen börjat ta Dimor då jag har diarre attacker och vid orolig mage. Jag har tom tagit innan jag ska iväg och göra något speciellt. Det har fungerat jätte bra för mig.

Det händer ibland att jag bara har provat vanlig hederlig Samarin. Det kan fungera om det är så där lite lite oroligt.

Sen när jag har varit dålig i maget ett tag med ihållande diarreer så får jag ofta gallproblem så då har jag fått ta en medicin som heter Papaverin. Den är till mer för kramperna som uppstår vid gallproblem. Min galla togs bort 1981 men jag kan få ont ändå. Väldigt ont dessutom.

Men som sagt Sen dimor kom in i mitt liv har jag blivit tryggare och gladare och jag har fått en någelunda lugnare mage..
Sen dricker jag mindre kolsyrade drycker och tuggar mindre tuggummi som också bidragit till att min mage lugnat ner sig något.

Tack Tina för att du tittat in på min blogg.
Du får självklart fortsätta och titta in här när och om du vill.

Kram //M.

Kommentarer
Postat av: Mumin

Hej igen!

Ja den kan man ta förebyggande, lestid och questran är nästan samma sak förutom att lestid är tabletter och questran pulver. Nästan alla jag vet med ibs som använder något av dom tar i samband med mat. Tänkte för att det är rätt vanligt för oss med ibs-d och ha gall påverkade diarréer. Lestid ska dessutom ha förstoppande effekt och är ofarlig att få prova på, därav skriver många läkare ut dom. Har använt papaverin med men behöver inte den längre sen jag börja med lestid. papaverin påverkar bara tarmens celler de delar där tarmen kan få kramper och som man själv inte kan påverka. Ville bara tipsa dig men du kan ju prata med läkaren om detta med. Vet inte om du är med i ibsforum.se men där finns många stora trådar om just dessa mediciner men det är bara för de med ibs-d som du och jag har.

Ha det gott kram

Mumin J

2011-07-17 @ 12:57:21
URL: http://levamedibs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0