Toalett!

Att gå på toaletten är väl en mänsklig rättighet. Något vi alla gör. Något vi alla måste göra.

 

För så fungerar ju människor eller hur?

 

En del av oss måste gå på toaletten oftare än andra.

Mycket oftare än andra.

 

Men en sak som jag undrar över. Varför ska det kosta pengar att få gå på toaletten ute på stan?

 

Det är något som jag undrar över. Det är ju lite som att ta betalt för luften du andas. Att ta betalt på gatan som du går på. Ta betalt för att få tala.

 

För allt är ju det vi människor gör.

 

Andas, rör oss, talar och skiter…

 

Nu vet jag att de säger att skälet är att det kostar att hålla toaletterna rena och snygga,  men jag undrar ändå…

 

Varför ska man ta betalt för ett toalett besök?


Kommentarer
Postat av: Monica

Det undrar jag oxå. Man ska alltid ha på sig en 5 eller 10. Om man inte har det så måste man växla och då kanske man hinner skita på sig.

Inte kul.

2011-11-21 @ 18:48:41
URL: http://ibstoalett.bloggo.nu
Postat av: Marita

Ja att ha mynten på sig är alltid en trygghet. För man kan ju hastigt behöva den.

2011-11-21 @ 19:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0