Att det ska vara så svårt att komma i säng...

Men jag har egentligen inget att skylla på då jag faktiskt har ett val.
Att vara uppe eller att gå och lägga mig...

Men här sitter jag och glor och funderar... Funderar på massa saker. Saker som jag inte kan påverka, men som påverkar mig. Jag kan styra många saker i mitt liv och jag kan styra många saker genom att diskutera med mina medmänniskor och ibland får jag igenom det jag vill och ibland får jag kompromissa. Så som det är i livet.

Men lever man med IBS är det så att även om jag har koll på läget eller känner att livet är helt ok om inte rent av helt underbart. Så reagera magen ändå. Jag kan sällan eller i alla fall väldigt sällan sätta ord på varför magen reagerar. Lite så där lagom irriterande. Eller rent ut sagt förjävligt irrerande ibland.

Den här veckan har varit en berg och dalbana med min mage. Jag kan inte säga att det ballat ur helt men den har gjort ont. Så där rikgtigt ont så man nästan lägger sig dubbelt. Jag kommer i det där läget när man inte har något att ta hjälp av. Det är faktiskt ännu mer irriterande än att faktiskt må dåligt i magen.

Jag vill ha den kollen som jag lyckat hitta genom det senaste året. Men det är bara att gilla läget.

Kanske beror det på att jag inte har koll på läget eller att jag ätit fel eller att jag helt enkelt måste ha en dåligt period igen så att jag kan gilla de goda perioderna.

Nä vilket svammel det blev nu, men det är så tråkigt då man inte känner sig redo för en dålig period. Fast man egentligen borde känna sig van vid dem...

Jag har i alla fall lärt mig att inte misströsta och tappa modet när det sker. För jag VET att de goda perioderna kommer och stannar längre och längre...

Over and Out från mig och mitt bajs-magbloggande....

Kommentarer
Postat av: Babbi

Känner igen mig..har haft IBS sen 1984. Det tog 10 år innan jag ens vågade söka för det så att jag fick ett namn på eländet!

2012-02-14 @ 12:26:26
URL: http://babbiones.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0