Det kom ett mail!!

Den 12 mars::

Hej!

 

Så glad jag blir av att läsa din blogg! Fast oxå bekymrad med tanke på hur dåligt det är just nu. Jag hoppas att du blir bättre snart! Jag har följt din blogg ett tag nu men inte kommit mig för att maila förrän nu.

 

Vad bra att du gått med i Mag- och tarmförbundet. När jag gick med där 1997 fick jag all info om ibsforskning via dess tidning Kanalen. Numera kan jag läsa om sånt i din blogg. Via min lokalförening i Skåne var jag på en del måbättrehelger där vi fick prova på t ex akupunktur och stresshantering.

Min ibs började med vad jag trodde var magsjuka efter några räkor nyårsdagen 1994. I början hade jag diarré två veckor i stöten men numera är det mest många toabesök på morgon och förmiddagarna och svullnad av magen under eftermiddagen. Under åren har jag provat på många alternativa metoder

t ex självhypnos och healing. Men nu kör jag mitt eget race. Det blir billigare så...

Som tur är kom jag med i KBT-IBS studien och jag tyckte det var synd att du inte fick vara med i den men sen kom du ju med i den genetiska studien istället! Det är ju tur att någon forskare intresserar sig för ibs.

 

By the way din bloggdesign är så snygg!

Kram Eva


Mitt svar till Eva den 14 mars 2012

Hej Eva!
Tack för ditt fina mail. Ja livet kan vara ovanligt jobbigt ibland. Just nu dras jag med två infektioner som inte vill ge sig. Så jag är inne på min tredje antibiotika kur nu. Men det sköna är att min mage har hållit. I alla fall så här långt. Läkaren tror att jag har mykoplasma/lunginflammation.
Så här sjuk vet i katten om jag någonsin varit. Men man får gilla läget och göra det bästa av det.

Jag vart jättebesvken att jag inte fick vara med i KBT studien men men. Det tråkiga var att läkaren skickade ut första grejen som alla antagna skulle göra. Men sen kort efter fick jag ett mail att det var felskick. Jag hann tänka att de ändrat sig.

Men jag hoppas att den studien leder någonstans så att den blir tillgänglig för att med IBS:;

Jag har inte hört något från studien ang om det är genetiskt. Däremot har jag varit med i studien om det finns någon koppling mellan ibs och ryggproblem. Hur det går får man väl vänta på i några år.

Men jag tycker att det är så skönt att man faktiskt bryr sig om oss med sjukdomen. Det gör ju att kunskapen ökar hos läkarna och kanske hos medmänniskorna.

Min blogg design har jag hitta här

Jag hoppas att du vill fortsätta läsa min blogg och att den ger dig något så som den ger mig.
Kram Marita.


Självklart har jag fått tillstånd från Eva att lägga upp detta på bloggen.

Jag blir så glad för den responsen jag får.

Tack...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0