Livstecken från Sjukstugan!!


Här är livet rätt kasst just nu då jag dras med en infektion som ger hög feber, hiskelens hosta och lite annat smått och gott.

Jag medicineras just nu för mykoplasma/lunginflammation.

(sen vet jag inte om jag verkligen har fått bort min urinvägsifektion för det känns inte så, men hur ska man tänka, kan man äta två olika antibiotika samtidigt?)

Livet känns inte direkt på topp kan jag säga. Känns som att någon liten Jäkel jävlas med mig. Men så är det ju självklart inte utan så här är ju mitt liv. Det sköna är att min mage har varit lugn och fin trots att jag är inne på min tredje antibiotika kur på typ lika många veckor. Men snart snart snart ska det väl vända.

Men vad lätt det är att tappa fotfästet när det blir så här. Inte så att jag direkt ligger och grubblar (för det hinner jag inte då jag sover mest) men klart man känner att allt känns mörkt.

Man känner sig som en svikare mot sina arbetskollegor och man känner att man är inte speciellt trevlig mot sina familje medlemmar.
Men det kommer bättre dagar. Det är det positiva. När man ligger på botten har man bara mot toppen att sträva.
Right?

Det enda som händer just nu är att jag sover, sover, bloggar, sover kollar mail, sover, kollar in facebook, sover, spelar lite spel på fejjan, sover, äter något, sover, kollar lite tv, sover osv. Sen en massa hostattacker på det ggr 100. Utan överdrift.


Så här ser mitt jäkla liv ut just nu. Hur har du det?

Men vilket fint vänder vi har fått. Man blir faktiskt lite gladare när man ser solen utanför de vinterskitiga fönsterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0