Det har kommit mail...

Ps. Jag har fått en del mail som jag också har besvarat personligen.Ds.
 
 
Ett företag ville att jag skulle testa en tablett som skulle vara bra för oss med IBS
 
Lite kort text från mailet:
 
i say: IBS-SYMTOM är kapslar med den verksamma substansen simetikon i kombination med pepparmyntsolja. De har en snabb verkan genom att luftbubblorna som bildats i mag-tarmkanalen får hjälp att snabbare försvinna ur kroppen. Gasbubblorna förändras i storlek och transporteras lättare ut. Pepparmyntoljan har en lätt avslappnande verkan och har använts vid matsmältningsbesvär i långa tider. Kapslarna verkar endast lokalt och belastar därför inte kroppen i onödan. Produkten påverkar inte heller de naturliga processerna i tarmen.
Full effekt kräver ett par dagars behandling och preparatet ska tas regelbundet under den period du har besvären.
 
Mina tankar kring detta:
Jag vågar inte prova då jag lekt så mycket med min kropp för att finna det bästa sättet att leva med IBS.

 
Jag fick även ett mail från två tjejer som pluggar och som skulle skriva ett arbeta om IBS i samband med Basal Kroppskännedom.
 
Lite kort text från mailet:
 
Vi ska precis börja skriva på vår c-uppsats som vi tänkt ska handla om IBS och Basal Kroppskännedom. När vi googlade på IBS så kom vi in på din blogg och hittade väldigt mycket intressant information.
 
Vår tanke är att göra en kvalitativ studie, alltså intervjua personer, helst patienter som har IBS och som går eller har gått i basal-kroppskännedomsgrupper. Har du testat någon sådan grupp och i så fall skulle vara intresserad av att bli intervjuad och berätta om din upplevelse?
 
Min känsla över detta mail:
Det var härligt att höra att det finns elever som vill skriva om detta och kanske göra detta tydligt för andra och som vill ge en informativ kunskap vidare ut till de som inte vet så mycket om IBS mm.
 


Jag har även fått ett mail från en kille som hittat till min blogg.

Hittade din blogg, Min IBS och Jag, när jag sökte på IBS.
Jag har inte fått diagnos, men har haft flera av symtomen i flera år.
Har lagt till din blogg bland favoriterna i webläsaren så jag har den nära till hands.
 
Tack för att du skriver den.
 
Med vänliga hälsningar D.
 
Min känsla när jag får sådana här mail.
Jag blir sååå glad att jag når ut till andra med samma problem. Vi är inte ensamma och det kan iblan göra oss starka...
 


 
Det är sådana här mail som gör min blogg betydelsefull. Ni gör den värd att skriva.
Tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0