Svar på en kommentar.

Kommentar på inlägget Mitt svar på en kommentar.
 
För mig är det samma sak det där med vikten, fast tvärtom. Har IBS men lider av förstoppning, något som förbryllar läkarna då jag är väldigt smal...
 
Mitt svar till S.

Det verkar som att det inte hänger ihop det där med att vara smal eller kraftig/tjock vid diarre eller vid förstoppning.
Det finns tydligen inga givna regler för det där. Vilket iof inte förvånar mig då jag själv har IBS/ diarre och är en tjockis.
 
Vilket gör mig så arg på läkare som inte kan eller VILL ta en på allvar...
 
Bara för att jag är tjock och har diarreer så innebär ju inte det att jag inte kan ha IBS,
Eller som i ditt fall S. Du har förstoppning och är smal.
 
Det här kanske kan få någon där ute att förstå att vi talar sanning och att detta är ett problem då inte ens läkare kan ta oss på allvar..
 

Tack för att du skrev en kommentar här. Det känns så skönt att se att min teori över att det inte hänger ihop om man är smal eller tjock vid ibs oavsett vilket som är största orsakern (diarre eller förstoppning)
 
Hm nu kanske det här blev rörigt skrivet man jag hoppas ni förstår hur jag menar.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!
Vilken bra blogg att läsa som gör att jag med ibs inte känner mig så hopplös. Jag undrar om den skolan du gick på Ersta sjukhus är för vem som med ibs och hur man kan få hjälp där?
Tacksam för svar!

Svar: Hej Linda.När jag skulle få gå IBS skolan så skrev min magläkare och min företagsläkare en/två remiss dit.
Men jag tror inte att Ersta har några IBS skolor längre. Det stod så på mag och tarmföreningens medlemsmail för ett tag sedan.
Men du kan ringa till Ersta och fråga för dom har kvar sin IBS mottagning vad jag vet.
Jag tror att dom är ensamma om att ha en egen mottagning för just IBS patienter (om det inte har ändrats men det har i alla fall inte jag hört något om)
♥♥ Min IBS och Jag ♥♥

2013-09-19 @ 16:34:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0