Det kom ett mail.

Min kommentar om detta.
Jag känner en sån ödmjukhet över att ni delar med er av ert liv med IBS.
 
Tack.
 
NU till mailet:
(jag har skrivarens medgivande att lägga ut det här, så ni vet)
 
________________________________________________________________________

Hej!

Har läst din blogg lite nu och känner igen mig så mycket. Lider av kraftig IBS och som pricken över i:et så har jag även ett diafragmabråck samt magkatarr.
Jag har haft "problem" med magen egentligen så länge jag kan minnas, men problemen började kännas som riktigt stora problem 2005/2006.
Först när jag flyttade 55 mil hemifrån så fick jag hjälp av sjukvården.
2006 fick jag efter endel undersökningar diagnosen ibs och diafragmabråck.

Mina största problem är ordentliga kramper som leder till akut diarre, kan få sitta på toan i en halvtimme för att sedan endast hinna resa mig o sen är det dags igen.  Samt att jag lider av gaser ( oavsett vad jag ätit så ser jag extremt gravid ut på eftermiddagen), ett konstant illa mående.
Illa måendet blir värre i samband med kramperna, men så eftee varje "diarre" så lättar oftast även illa måendet.

Jag har fått inolaxol utskrivet från läkare, jag tar en påse i yoghurt före varje måltid och för mig är den fantastisk :) får fortfarande bakslag men inte alls så ofta som tidigare. Har även fått ondasetron mot illa måendet också fantastisk.

Har fått komma till dietist och vi har tillsammans kommit överens om att vete ska uteslutas ur min kost och det fungerar. Jag dricker inga mjölkprodukter ( endast yoghurten till medicinen), inget med vetemjöl i, samt försöker jag undvika lök och starka kryddor.

Jag känner mig ofta som en tråkig person som inte kan göra så mycket och som noga måste planera vad jag ska göra och när, det är tufft att leva såhär med två små barn.

Kan tillägga att efter mina krampattacker med diarre så blir jag som skakis i kroppen.

Dessa problem gör att jag alltid är trött, känner mig tråkig och illa tillmods. Världens tråkigaste fru är jag som alltid lägger mig tidigt då jag är helt slut på.

Tack för att du skriver så bra!

Mvh S
 
Mitt mail svar till S.
 
Hej S.
 
Tack för ditt härligt öppna brev om hur ditt liv ser ut med IBS.
Jag blir alltid lika lycklig när någon som har ibs hör av sig.

Det känns också roligt att du gillar min blogg.

Den har varit en stor hjälp för mig egen del faktiskt. Ett ställe där man kan skriva av sig sin sorg, ilska och ångest över hur styrande ibs kan vara för oss.
Sen att andra gillar den är ju ett stort plus.

Jag brukar fråga de som skriver om jag för lägga upp mailet i sin helhet för att dela med oss av våra erfarenheter till andra.

Du bestämmer helt klart själv om du vill det. Självklart lägger jag inte upp något namn, om det inte är så att du vill att någon ska kunna ta kontakt med dig vill säga...
Tack.

Ps Jag skrev detta i all hast då jag jobbar just nu. Men ville visa att jag läst ditt mail. Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0