Jag är så trött.....

På min mage…
Pga min mage
All energi som jag ev hade är borta.
Natten har inte varit den bästa. Fick gallanfall mitt i natten och vaknade av den vid kvart i två. Kände nog om jag ska vara ärlig redan då jag lade mig men ignorerade den omedvetet.
 
Men i natt tog jag mina papaverin som inte verkar hjälpa mig. Hade svårt att somna om men lyckades till slut. Men värken i gallproduktionen gjorde sig påmind så jag vaknade hela tiden.
Insåg att nu har jag kört min mage i botten. Det går inte att få den att vända till det bättre.
 
Jag har slut på idéer på hur jag ska göra. Jag har inte slarvat med att äta en massa fett, godis och annat onödigt. Jag har inte känt behov heller. Men ändå vill inte magen lugna sig. Så fort jag äter får jag jätte ont i magen. Sen efter en stund måste jag gå på toaletten. Sen upprepas det åtminstone en eller två ggr till varje dag.
 
Jo då jag har haft dagar då jag inte gått på toaletten men då har värken i magen ändå varit där.
 
Det var länge sen som mage varit så här dålig under så lång tid. (tre fyra veckor)…
 
Vet inte vad jag ska göra längre så jag ringde Vc i morse och var där vid kvart i elva.
 
Jag fick berätta lite kort hur jag mår och hur det sett ut sista tiden med magen. Hon klämde och kände sen på min mage. Det verkade som att det var levern som jag hade mest ont i. Hon skickade mig på provtagning. Hon spekulerade i om det var en leverpåverkan eller bukspottkörtel påverkan jag har.
 
Hur som så kunde hon inte skriva ut någon annan medicin då det verkar som det bara var morfin som skulle vara bra i det här fallet. Men då jag blir dålig av det så bad jag att slippa, men då säger hon att d kan hon inte ge mig ändå eftersom, om jag har leverpåverkan så är morfin inte vad min kropp behöver.
 
Jag ska i stället öka dosen på mina papaverin.
 
Snabbproven på om jag har någon inflammation var bra och nu får jag vänta på leverprovet som ev skulle bli klart i morgon. När jag kom hem kände jag mig helt urlakad.
 
Åt lite och sen var d direkt biljett till toaletten.
 
Senare på eftermiddagen fick jag frossa. Gick då och la mig under täcket med kläderna på.
 
Frös så jag höll på att bli tokig. Tog en omgång papaverina till och hoppades på att värken skulle ge sig.
 
Men…
NÄ..
Jag fortsätter att ha ont. Sov ändå en stund vilket var skönt.
 
Känner mig inte alls bra…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0